Cum să joci Kalooki 40: Reguli, Punctaje și Închidere
Kalooki 40 este un joc de cărţi european popular şi, în ultimul timp, formatul a devenit una dintre cele mai jucate variante ale rummy-ului clasic.
De la reuniuni de familie la turnee live şi online, Kalooki 40 sa dovedit un mare succes în rândul jucătorilor. Succesul jocului constă în simplitatea sa. Citeşte mai departe pentru a afla mai multe.
CĂRŢILE ŞI JUCĂTORII
Pentru a juca Kalooki 40, ai nevoie de două pachete de cărţi franceze clasice, inclusiv cei doi jokeri din fiecare pachet, astfel încât să fie disponibil un total de 108 cărţi.
Dealerul de serviciu are obligaţia de a distribui 13 cărţi fiecărui jucător, de la un minim de doi până la un maxim de şase participanţi. Jucătorii pot juca individual sau ca parte a unei echipe. Înainte de a începe jocul, trebuie întoarsă o carte cu faţa în sus, aceasta reprezentând prima carte din ‘grămada de cărţi aruncate’.
Jucătorul din stânga dealerului va acţiona primul şi va trebui să tragă din pachetul de cărţi rămas sau să colecteze cartea din grămada de cărţi aruncate. Cu toate acestea, acest lucru este condiţionat numai dacă jucătorul ‘deschide’ cu cel puţin 40 puncte pentru formaţie.
PUNCTAJUL ÎN KALOOKI 40
După cum sugerează numele său, 40 este numărul ţintă în Kalooki 40. Pentru a atinge minimum 40 de puncte necesare pentru a deschide jocul, jucătorii trebuie să înveţe mai întâi valorile diverselor cărţi. Merită reţinut că aceste punctaje vor fi folosite, de asemenea, pentru a număra punctele rămase în mână la sfârşitul jocului.
- Toate cărţile de la 2 la 10 au valoarea lor numerică (de exemplu, 2 valorează 2 puncte, 3 valorează 3 puncte şi aşa mai departe).
- Toate cărţile cu feţe valorează 10 puncte.
- Asul valorează 1 punct dacă este utilizat în poziţia corespunzătoare într-o suită de valoare mică. Cu toate acestea, dacă este utilizat la finalul unei suite de valoare mare (după Popă), într-un set sau la finalul rundei, Asul va valora 11 puncte.
- Jokerul valorează 25 de puncte atunci când este avut în mână şi va lua valoarea cărţii pe care o înlocuieşte în cadrul unei formaţii.
CALCULAREA DESCHIDERII
‘Deschiderea’ este definită ca momentul în care un jucător decide să-şi etaleze o parte din formaţiile sale pe masă. Este obligatoriu să se tragă din grămada de cărţi aruncate, precum şi să existe posibilitatea de a ‘lipi’ unele cărţi la formaţiile celorlalţi adversari din joc.
Pentru a putea ‘deschide’, jucătorul trebuie să aibă o serie de formaţii pentru a obţine un total de cel puţin 40 de puncte.
De exemplu, cu trei de-un fel, avem 30 de puncte (10 x 3 cărţi cu feţe), deci ar putea fi suficientă alăturarea la o suită de la 3 la 5 (3 + 4 + 5 = 12), ceea ce ar oferi un total de 42 de puncte pentru deschidere.
FORMAŢIILE ÎN KALOOKI 40
Există mai multe tipuri de formaţii în joc, acestea putând fi împărţite într-o ‘terţă’ sau o ‘suită’.
O ‘terţă’ este o formaţie de cel puţin trei cărţi de aceeaşi valoare, dar de culori diferite. De exemplu, un Popă de cupă, un Popă de pică şi un Popă de caro.
O ‘suită’ este o formaţie de cărţi care au aceeaşi culoare. În acest scenariu, există minimum trei cărţi până la un maxim de 13, plus posibilitatea unui joker.
CUM SĂ CÂŞTIGI ÎN KALOOKI 40
Scopul final în Kalooki 40 este de a ‘ieşi’ (de a rămâne fără cărţi mai întâi). În momentul în care ultima carte este aruncată în grămada de cărţi aruncate, jucătorul câştigător calculează apoi numărul de puncte rămase în mâinile jucătorilor rămaşi. În funcţie de numărul decis la începutul jocului, jucătorul câştigător primeşte un scor de 0 sau de -20. Ceilalţi jucători totalizează punctajele mâinilor lor rămase.
De obicei, un ‘scor de ieşire’ este stabilit înainte de joc, de exemplu, numărul maxim de puncte după care acel jucător este eliminat din joc. Maximul este de obicei de 101 sau de 201, dar aceste limite pot fi mărite pentru a permite tuturor să joace pentru mai mult timp. Ca regulă generală, câştigă singurul jucător rămas în joc după ce toţi ceilalţi au depăşit punctajul maxim stabilit.