Acasă | Învaţă | Ruletă | Cum se realizează o roată de ruletă?

Cum se realizează o roată de ruletă?

2 ianuarie 2024

Există o varietate de jocuri care dau viaţă oricărui cazino, de la jocuri de masă la aparate de sloturi, jucătorii având o mulţime de opţiuni palpitante dintre care să aleagă. Una dintre cele mai populare este în mod clar ruleta, deoarece o mulţime de clienţi sunt întotdeauna văzuţi înghesuiţi în jurul roţii sale care se învârte rapid, dornici să vadă unde exact se va opri acea mică bilă albă. În timp ce eşti cuprins de această anticipare plină de tensiune, probabil că nu te-ai gândit niciodată cum a apărut de fapt roata de ruletă la care joci. Cu toate acestea, la fel ca toate celelalte titluri dintr-un cazino, un proces complicat de fabricaţie oferă jocurilor pe care le cunoşti şi pe care le iubeşti senzaţia vizuală şi tactilă finală. Citeşte mai departe pentru a afla cum este creată cea mai centrală componentă a ruletei, ‘roata mică’.

Pas cu pas: de la cadrul de lemn la mânerul metalic

Jucătorii de ruletă ştiu că există două versiuni principale de roţi: roata de ruletă franceză şi roata de ruletă americană, cea din urmă conţinând un spaţiu verde 00 (zero dublu) suplimentar pe lângă câmpurile alternative standard roşu şi negru. Pentru ambele variante există două părţi principale utilizate la asamblare: un vas static şi un cap de roată. Vasul sau cadrul din lemn (de obicei 32 inci în diametru), este produs prin şlefuire şi lustruire a lemnului, mahonul fiind cel mai comun material utilizat la roţile premium. Texturile şi marginile trebuie să arate şi să fie netede, deoarece scopul lemnului, alături de calitatea sa robustă, este de a oferi roţii un aspect sofisticat, retro, care să complimenteze originile sale istorice. Deşi vasul folosit în cazinouri este în mod normal din lemn, elementele sale interne sunt produse din materiale plastice.

După realizarea cadrului, în vas se introduce o pistă transportoare bilă şi o pistă transportoare inferioară bilă echipate cu deflectoare de bile şi un ax special de susţinere a capului roţii. Apoi capul roţii este aşezat cu grijă în interior, făcând clic în poziţie uniform, astfel încât să se poată învârti efectiv. Marginile exterioare ale capului roţii sunt cele care conţin buzunarele şi numerele colorate unde se opreşte bila în cele din urmă. La suprafaţa capului roţii se află conul care direcţionează în esenţă bila către un buzunar atunci când este aruncată pe roată. Nu în ultimul rând, pentru a ascunde mecanismul interior, deasupra conului este plasat un mâner metalic numit turelă, aducând totul împreună într-un mod decorativ, elegant.

Dar bila?

În mod clar, există multe componente în joc în procesul de construcţie a unei roţi de ruletă, dar ce ar fi acest echipament valoros fără bila care îl face să funcţioneze? Ei bine, destul de surprinzător, primele roţi de ruletă foloseau bile realizate din fildeş sau din lemn. Cu toate acestea, deoarece aceste materiale pot zgâria sau deteriora cu uşurinţă finisajul roţii, crupierii de ruletă de astăzi folosesc bile din nailon sau răşină fenolică, care nu sunt fabricate din fildeş adevărat. Dimensiunea bilei variază în funcţie de diametrul roţii şi de lăţimea buzunarului, deşi o bilă între 18 mm şi 21 mm este cea mai comună.

Testare post-construcţie

La fel ca în cazul majorităţii produselor nou fabricate, testarea este etapa finală înainte de expediere. Acelaşi lucru este valabil şi pentru roata de ruleta, deoarece trebuie supusă unor teste de calitate pentru a asigura lucruri precum viteza şi uşurinţa de rotire, dimensiunea buzunarului şi multe altele. Imperfecţiunile mecanice pot altera modul de joc în moduri majore, aşa că cel mai bine este să fie eliminate înainte ca roţile să ajungă în cazinouri. 

Progresele tehnologice majore au permis ca ruleta şi multe alte jocuri de cazino să fie digitalizate, făcând ca procesul de construcţie a roţilor să fie complet online, deoarece furnizorii angajează mai degrabă designeri grafici decât companii de producţie. Deşi acesta poate fi viitorul jocurilor de ruletă, este interesant de văzut cum fiecare piesă se îmbină perfect în prezent pentru a forma aceeaşi roată care a fost gândită pentru prima dată cu sute de ani în urmă.