pokercasinosports
pokercasinosports

Mâini de poker

Învăţarea modului în care se joacă poker începe cu înţelegerea ierarhiei mâinilor de poker. Află care mână e mai puternică aici.

Diagramă ierarhia mâinilor de poker

Iată un ghid vizual simplu care prezintă sistemul de ierarhie tradiţional, de la cea mai bună la cea mai slabă mână:

Organizezi propria ta seară de poker? Poţi descărca diagrama gratis, apoi imprim-o.

Ai înţeles ierarhia mâinilor de poker şi eşti pregătit să joci poker? Descarcă programul nostru de joc şi ocupă-ţi locul.

Sau continuă să citeşti pentru un desfăşurător complet al mâinilor.

Ierarhia tradiţională a mâinilor de poker


Acest sistem de clasificare este utilizat în cele mai cunoscute forme de poker, inclusiv în Texas Hold'em. Selectează o mână pentru a merge la detalii:

1. Chintă roială 2. Chintă de culoare
3. Patru de un fel (careu) 4. Full
5. Culoare 6. Chintă
7. Trei de un fel 8. Două perechi
9. O pereche 10. Carte mare

1. Chintă roială

Ce este o chintă roială? Cea mai bună mână în poker. În esenţă, este cea mai mare chintă de culoare posibilă. Alcătuită din: Decar, Valet, Damă, Popă şi As, toate de aceeaşi culoare.

Ce mâini învinge o chintă roială? Pe toate. Este cea mai puternică. Este, de asemenea, foarte rară, aşa că savurează momentul dacă obţii una.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o chintă roială? Toate chintele roiale sunt de aceeaşi valoare, aşadar jocul se va încheia cu un pot împărţit.

Chintă roială

2. Chintă de culoare

Ce este o chintă de culoare? Cinci cărţi în ordine consecutivă, toate de aceeaşi culoare.

Ce mâini învinge o chintă de culoare? Pe toate. Chiar şi cea mai bună mână din joc, chinta roială, este un tip de chintă de culoare.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o chintă de culoare? Oricine are secvenţa de valoare mai mare. Te poţi considera ghinionist dacă chinta ta de culoare se întâlneşte cu o chintă de culoare mai puternică.

Chintă de culoare

3. Patru de un fel (careu)

Ce înseamnă patru de un fel (careu)? Patru cărţi având acelaşi rang şi o a cincea carte adiţională sau 'kicker'.

Ce mâini învinge un careu? Învinge toate mâinile, cu excepţia unei chinte de culoare, deci te poţi simţi foarte sigur dacă ai un patru de un fel (careu).

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au un careu? Careul mai mare câştigă. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune unde jucătorii au acelaşi careu, câştigă cel mai mare kicker.

Patru de un fel (careu)

4. Full

Ce este un full? Trei cărţi de acelaşi rang şi două cărţi având alt rang, dar egale între ele.

Ce mâini învinge un full? Învinge aproape totul. Singurele mâini mai puternice sunt patru de un fel (careu), o chintă de culoare sau imbatabila chintă roială.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au un full? Mâna având cele trei cărţi egale de rang mai mare câştigă potul. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune, unde jucătorii au aceleaşi trei cărţi egale ca rang, câştigătorul este cel care are celelalte două cărţi egale ca rang mai mari.

Full

5. Culoare

Ce este o culoare? Cinci cărţi de aceeaşi culoare.

Ce mâini învinge o culoare? Una dintre cele mai frecvente întrebări din partea jucătorilor începători de la masa de poker este 'Ce mână e mai puternică - o chintă sau o culoare?' Răspunsul: o culoare.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o culoare? Jucătorul care are cea mai mare carte câştigă. În cazul în care cartea cea mai mare are acelaşi rang pentru mai mulţi jucători, următoarea carte după cartea cea mai mare ca rang se ia în considerare pentru a determina câştigătorul şi aşa mai departe. Dacă toate cele cinci cărţi sunt egale, potul se va împărţi în mod egal între jucătorii respectivi. Culoarea în sine a mâinii (cupă, caro etc.) nu este folosită niciodată pentru a departaja două culori în poker.

Culoare

6. Chintă

Ce este o chintă? Cinci cărţi în ordine consecutivă, indiferent de culoare.

Ce mâini învinge o chintă? Nu o culoare. Dar este încă o mână puternică şi domină trei de un fel şi mâini mai slabe.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o chintă? Chinta cea mai mare câştigă. Merită să ne amintim că un As poate face parte din cea mai mare chintă posibilă (A,K,Q,J,T) şi cea mai mică chintă posibilă (5,4,3,2,A), cunoscută şi sub denumirea de 'roată'.

Chintă

7. Trei de un fel

Ce înseamnă trei de un fel? Trei cărţi având acelaşi rang, alături de alte două cărţi de ranguri diferite.

Ce mâini învinge o mână trei de un fel? Un showdown obişnuit este o mână trei de un fel versus două perechi, iar prima câştigă potul în acel scenariu.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au trei de un fel? Mâna având cele trei cărţi de acelaşi rang mai mari câştigă. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune unde jucătorii au acelaşi rang pentru cele trei cărţi, câştigă cel mai mare kicker.

Trei de un fel

8. Două perechi

Ce reprezintă două perechi? Două cărţi având acelaşi rang, alte două cărţi având acelaşi rang (dar diferit de rangul primelor două cărţi) şi o carte 'kicker'.

Ce mâini învinge o mână două perechi? Una dintre regulile mai uşor de reţinut: două perechi sunt mai puternice decât o pereche. De asemenea, învinge o carte mare.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au două perechi? Perechea cea mai mare câştigă. Valoarea numerică totală a celor două perechi ale tale nu este relevantă. Dacă jucătorii au perechea mai mare identică, atunci a doua pereche mai mare este câştigătoare. Dacă ambii jucători au două perechi identice, cel mai mare 'kicker' câştigă.

Două perechi

9. O pereche

Ce reprezintă o pereche? Două cărţi având acelaşi rang, alături de alte trei cărţi de ranguri diferite.

Ce mâini învinge o pereche? O pereche învinge doar o carte mare.

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o pereche? Perechea cea mai mare câştigă. Dacă jucătorii au aceeaşi pereche, cel mai mare 'kicker' determină câştigătorul. În timp ce o pereche se situează pe poziţia de jos în ierarhia mâinilor, multe poturi sunt decise în situaţii pereche versus pereche, aşa că înţelegerea puterii perechii tale în diverse scenarii este esenţială.

O pereche

10. Carte mare

Ce este o carte mare? Orice mână care nu conţine oricare dintre combinaţiile listate mai sus.

Ce mâini învinge o carte mare? Tehnic, o carte de valoare mare nu învinge nimic. Însă nu uita că este încă posibil să câştigi potul - doar că s-ar putea să fie necesar să faci asta blufând!

Cine câştigă dacă mai mulţi jucători au o carte mare? Cea mai mare carte câştigă şi, dacă este necesar, a doua cea mai mare, a treia cea mai mare, a patra cea mai mare carte şi cartea cea mai mică pot fi folosite pentru departajare.

Carte mare

Ierarhia mâinilor de poker low

La unele variante de poker, scopul jocului este de a forma mâna de poker 'cea mai mică'. Acest lucru te va ajuta să câştigi tot potul sau jumătate din pot, în funcţie de variantă. În funcţie de joc, există versiuni diferite ale sistemelor de ierarhie low:

Ierarhia mâinilor low în sistemul Ace to Five Lowball

Această metodă de clasificare a mâinilor low este folosită în jocuri tradiţionale de tip Hi/Lo, cum ar fi Omaha Hi/Lo şi Stud Hi/Lo, dar şi în Razz, jocul de Stud de tip 'doar low'.

Reţine: culorile sunt irelevante în ierarhia Ace to Five low. Astfel, o culoare sau o chintă nu descalifică o mână de poker Ace to Five low. Aşii sunt întotdeauna consideraţi 'low' atunci când se alcătuieşte o mână low.

De asemenea, menţionăm că valoarea unei mâini low de cinci cărţi este determinată în primul rând de cartea cu rangul cel mai mare, apoi de cartea de rang următor şi aşa mai departe.

Five Low

Mâna formată din următoarele cărţi: Cinciar, Pătrar, Treiar, Doiar şi As. Se mai numeşte şi 'roată'.

Five Low

Six Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, cea mai mare dintre ele fiind un Şesar.

Six Low

Seven Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, cea mai mare dintre ele fiind un Şeptar.

Seven Low

Eight Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, cea mai mare dintre ele fiind un Optar.

Eight Low

O mână 8 low este cea mai slabă mână care se poate califica pentru low în Omaha Hi/Lo şi Stud Hi/Lo. În Razz însă, nu există o astfel de 'condiţie obligatorie' şi cea mai bună mână low va câştiga întotdeauna potul, chiar dacă este o mână 9 low, Q low sau chiar o pereche!

Ierarhia mâinilor low în sistemul Deuce to Seven Lowball

Ierarhia Deuce to Seven Lowball este exact opusul ierarhiei tradiţionale 'high'. Astfel, cea mai slabă mână într-un joc de poker tradiţional jucat la high - 7-5 high, de culori diferite, devine cea mai bună mână posibilă în ierarhia Deuce to Seven Lowball (această mână poartă denumirea de '7 perfect' sau 'roată').

În practică, un As va fi întotdeauna high în Deuce to Seven (deci A,5,4,3,2 este o mână As-high, nu o chintă). Chintele şi culorile dezavantajează mâna ta în Deuce to Seven.

Seven Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, care nu sunt toate de aceeaşi culoare şi nu sunt consecutive, cea mai mare dintre ele fiind un Şeptar. Cea mai bună mână posibilă este 7,5,4,3,2, cunoscută şi sub denumirea de 'roată' sau 'numărul 1'.

Seven Low

Eight Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, care nu sunt toate de aceeaşi culoare şi nu sunt consecutive, cea mai mare dintre ele fiind un Optar.

Eight Low

Nine Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, care nu sunt toate de aceeaşi culoare şi nu sunt consecutive, cea mai mare dintre ele fiind un Nouar.

Nine Low

Ten Low

Orice combinaţie de cinci cărţi care să nu conţină o pereche, care nu sunt toate de aceeaşi culoare şi nu sunt consecutive, cea mai mare dintre ele fiind un Decar.

Ten Low

Ierarhia mâinilor în Badugi

Badugi nu foloseşte ierarhia tradiţională a mâinilor de poker şi este nevoie de practică pentru a te familiariza cu acest sistem de clasificare. Ierarhia mâinilor în Badugi seamănă oarecum cu cea din Ace to Five. Ca şi în Ace to Five, un As va fi întotdeauna considerat o carte mică. Cu toate acestea, spre deosebire de Ace to Five, fiecare carte din mână trebuie să fie de o culoare diferită de celelalte şi să aibă un rang diferit pentru a putea fi luată în considerare.

Mâinile în Badugi sunt alcătuite din patru cărţi în loc de numărul obişnuit de cinci. De aceea, este imposibil de alcătuit o chintă din cinci cărţi, astfel că patru cărţi consecutive nu vor forma o chintă şi nu vor dăuna mâinii tale.

Trebuie reţinut că dacă ai cărţi de aceeaşi culoare, numai una dintre ele va fi luată în considerare, iar dacă ai perechi, doar una dintre acestea va fi luată în considerare.

Badugi

O mână Badugi este orice mână alcătuită din patru cărţi diferite între ele ca rang şi de culori diferite.

Badugi

Mână de trei cărţi

Orice mână alcătuită din trei cărţi diferite între ele ca rang şi culoare, dar cu o a patra carte care are aceeaşi culoare sau acelaşi rang cu una dintre primele trei. Cele mai mici trei cărţi diferite între ele ca rang şi culoare vor conta.

Mână de trei cărţi 1

Pentru că există o pereche, unul dintre Pătrari nu se ia în considerare, deci este ignorat, astfel că mâna este 4,2,A, de trei cărţi.

Mână de trei cărţi 2

Pentru că există două cărţi de cupă în această mână, una dintre ele este ignorată, astfel că mâna este 3,2,A.

Mână de două cărţi

Orice mână alcătuită din două cărţi diferite între ele ca rang şi culoare, dar cu alte două cărţi care au aceeaşi culoare sau acelaşi rang cu una dintre primele două. Cele mai mici două cărţi diferite între ele ca rang şi culoare vor conta.

Mână de două cărţi 1

Pentru că mâna are două perechi, câte o carte din fiecare pereche va fi ignorată, astfel că mâna este 5,A de două cărţi.

Mână de două cărţi 2

Pentru că mâna are trei cărţi de cupă, două dintre ele vor fi ignorate, astfel că mâna este 2,A de două cărţi.

Mână de o carte

O mână alcătuită dintr-o singură carte. Cea mai mică dintre cărţi va fi luată în considerare.

Mână de o carte 1

Pentru că sunt patru Aşi, trei dintre ei vor fi ignoraţi şi, astfel, mâna finală va fi o mână dintr-o singură carte, un As.

Mână de o carte 2

Pentru că sunt patru cărţi de aceeaşi culoare, trei dintre ele vor fi ignorate şi, astfel, mâna finală va fi dintr-o singură carte, un Treiar.

Informaţii suplimentare

O chintă roială este cea mai bună mână în multe variante de poker - As, Popă, Damă, Valet şi 10, toate de aceeaşi culoare. Această mână nu poate fi învinsă în jocurile care folosesc ierarhia tradiţională de poker de tip 'high'.

După cum este indicat în explicaţiile referitoare la ierarhia mâinilor de mai sus, mâinile de poker high tradiţionale sunt aşezate în ordinea următoare:

  • Chintă roială
  • Chintă de culoare
  • Patru de un fel (careu)
  • Full
  • Culoare
  • Chintă
  • Trei de un fel
  • Două perechi
  • O pereche
  • Carte mare

Aceste ierarhii tradiţionale ale mâinilor sunt utilizate în formate populare de poker, precum Texas Hold'em, Omaha, Seven Card Stud şi Five Card Draw. Sunt utilizate, de asemenea, pentru a clasifica mâinile 'high' în variantele Hi/Lo.

Pereche de Aşi este statistic cea mai bună mână de start în Texas Hold'em. Mâinile de acest tip îţi oferă cea mai mare şansă de a câştiga pre-flop. Totuşi, este important să nu le supraapreciezi - deşi puternice, totuşi sunt doar o pereche. După cum poţi vedea din ierarhiile de pe această pagină, multe alte mâini se pot transforma în combinaţii mai puternice pe river.

Cea mai slabă mână de start este considerată în general ca fiind 7-2 de culori diferite. Aceste două cărţi sunt mici, nu sunt consecutive şi sunt de culori diferite, făcând dificilă formarea unei mâini puternice. Ca în cazul oricăror două cărţi, este posibil să câştigi cu 7-2. Totuşi, această situaţie este mai puţin probabilă decât în cazul altor mâini de start.